De twee plaatjes die u ziet zijn de twee haltes. Er komt opzij van de Bibliotheek één halte waar alle trams stoppen. Voor de bibliotheek komt de bushalte. Alle oude plannen en prijsvragen voor het Hobbemaplein zijn dus van de baan. Alleen de bus mag doorrijden richting Kempstraat, niet het particuliere autoverkeer.
Het gebied lijkt een heldere indeling te krijgen, met ruimte voor groen, verblijven, fietsen enz. Maar metname de veranderingen rond de Kempstraat riepen nogal wat vragen op en natuurlijk ook werd de vraag 'hoeveel parkeerplaatsen gaat dit kosten' gesteld.
Wat levert deze herinrichting op? Een groenere en overzichtelijkere situatie:
· veilige looproutes en veilige fietsroutes
· verlies van 40 parkeerplaatsen
· 8 bomen worden weggehaald, 4 bomen worden herplaatst
· 60 bomen erbij op de Hobbemastraat (20) en op het Hobbemaplein (40)
Een onbeantwoorde vraag was dat het rekenmodel voor het verkeer gebaseerd bleek te zijn op afname van 50% van het autoverkeer. Hoe dat gaat gebeuren wist niemand uit te leggen. Daar zijn Schilderswijk en Transvaal erg nieuwsgierig naar!
ms jan24
Wie
Contact
Heb je een vraag?
Stuur een bericht via het onderstaande contactformulier: